80 گام مهم برای راه اندازی کسب و کار خانگی

  • ارائه توسط تیم محتوا
  • تاریخ انتشار 4 سال پیش
  • دسته کسب و کار
  • تعداد نظرات ۰ نظر

اگر شما به دنبال راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستید، چه به دنبال کسب درآمد هستید و چه به دنبال آرزوها واهدافتان، این لیست می تواند در این راه به شما کمک کند. شاید همیشه در آرزوی راه اندازی بوتیک کیک و شیرینی بودید یا تصمیم دارید مزون دوخت و فروش مانتو راه بیاندازید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی چه کارهایی می توانید انجام دهید و برای اجرای آن ها به چه چیزهایی نیاز پیدا خواهید کرد. پس با ما همراه شوید.

راه اندازی کسب و کار خانگی

قبل از آغاز کار شرایط خود را بررسی کنید

قبل از آن که به دنبال راه های راه اندازی کارهای خانگی و شرایط آن باشید، بهتر است ابتدا تمامی جوانب شخصی آن را بررسی کنید و مطمئن شوید از طرف خودتان همه چیز مهیا و مناسب است.

  • مطمئن شوید کاری که می خواهید انجام دهید واقعا مناسب شما هست یا خیر؟
  • از خودتان بپرسید که واقعا می توانید در یک مکان مشترک هم کار و هم زندگی کنید؟
  • می توانید در منزل یک فضای شخصی و اختصاصی برای کار داشته باشید؟
  • آیا در منزل شما فضای لازم برای کار وجود دارد؟
  • آیا شرایط و محیط کاری برای شما و روحیاتتان مناسب است؟
  • برای ایجاد محیط کاری چه تغییراتی را باید انجام دهید؟
  • آیا توانایی پرداخت هزینه تغییرات و راه اندازی کسب و کار را دارید؟
  • آیا خانواده شما، به شما کمک می کنند و یا اصلا با آن موافق هستند؟
  • راه اندازی این کار دردسر و مزاحمتی برای همسایگان شما به دنبال ندارد؟
  • آیا لازم است برای دریافت خدمات، مشتریان و افراد به منزل شما بیایند؟

 

بعد از آن که جواب دقیق و البته صادقانه ای به سوال های بالا دادید، این موارد را نیز به دقت درمورد خودتان بررسی کنید.

  • نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید.
  • مطمئن شوید که به صورت قانونی، شما مشکلی برای راه اندازی کسب و کار خانگی ندارید.
  • قوانینی که مربوط به شهر و کشور خود می شود را بررسی کرده و مطمئن شوید که شرایط شما شامل آن ها خواهید شد.
  • بررسی کنید که اجازه نصب تابلو روی درب منزل را دارید یا خیر؟ همچنین اندازه استاندارد تابلوها را نیز جست و جو کنید.
  • تجهیزات و وسایل مورد نیاز خود را لیست کنید، این لیست می تواند شامل مواردی مانند اینترنت پر سرعت، یک سیستم کامپیوتری خوب که چشم ها را اذیت نمی کند، یک خط تلفن اختصاصی، سیستم روشنایی مناسب و غیره باشد.

برنامه ریزی کلید اصلی موفقیت

  • بدون شک داشتن برنامه ریزی می تواند کلید بسیار مهمی برای دست یابی به موفقیت باشد. یک برنامه تجاری از طرفی به شما در مدیریت بودجه کمک کرده و از طرف دیگر شما را گام به گام به اهدافتان نزدیک می کند.
  • در ابتدا یک برنامه کاری (بیزنس پلن) مناسب برای خود تهیه کنید.
  • سعی کنید برنامه آماده شده شما یک برنامه جامع باشد و تمامی موارد مالی، هزینه ها و اصول کاری را شامل شود.
  • اگر برنامه ای برای آغاز کسب و کار خانگی خود ندارید، می توانید از یک برنامه کلی خلاصه استفاده کرده و برنامه های خود را به مرور تعیین کنید.

برنامه ریزی

 

کسب و کار خود را رسمی کنید

قدم بعدی برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود آن است که به دنبال انجام کارهای قانونی آن باشید. در گام اول برای کسب و کار خود یک نام تجاری مناسب انتخاب کرده و برای آن یک ساختار قانونی ثبت کنید. یکی از محبوب ترین این ساختارها، معرفی خود به عنوان مالک و کارآفرین یک کار خانگی است.

  • مجوزهای لازم را دریافت کنید.
  • در صورت نیاز یک شناسه تجاری مالیاتی برای کسب و کار خود دریافت کنید.
  • برای بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید.
  • یک حساب بانکی جداگانه باز کنید.
  • در صورتی که یک ایده جدید و لوگوی منحصر به فرد یا برند خاصی دارید، آن را ثبت کرده تا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنید.
  • اگر برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود کوچک ترین ابهام و نگرانی دارید، از یک وکیل مشورت بگیرید.
  • اگر فروش آنلاین دارید، برای دریافت اینماد اقدام کنید.

 

محیط کاری خود در منزل را آماده کنید

بعد از آن که تمامی مراحل قانونی و مورد نیاز را انجام داده و برنامه کاری خود را تعیین کردید، باید دفتر کاری خود را در منزل آماده کنید. برای آماده کردن دفتر کاری خود شما به تجهیزات ضروری زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

محیط کاری

  • کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت
  • دستگاه های کارت خوان (در صورت نیاز)
  • تلفن ثابت یا همراه
  • هدست
  • چاپگر، اسکنر، فکس
  • نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت کار
  • آنتی ویروس قوی
  • مجموعه آفیس و یا نرم افزارهای مشابه
  • نرم افزار حسابداری
  • نرم افزار صدور صورتحساب
  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
  • روتر بی سیم خوب
  • هارد اکسترنال
  • لوازم تحریر مانند مداد، خودکار، دفتر، چسب، پانچ، کاغذهای یادداشت، منگنه
  • مبلمان
  • میز کار
  • صندلی ارگونومیک
  • روشنایی محیط
  • تجهیزات ارگونومیک مانند استراحت دهنده مچ دست، نگه دارنده پا، بالا برنده مانیتورها
  • صندلی اضافی برای مشتریان
  • کمدها و قفسه هایی برای نگه داری پرونده ها و اطلاعات
  • جعبه، پاکت نامه، کاغذ برچسب
  • تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی و حمل و نقل محصولات (در صورت نیاز)
  • سیستم نرم افزار فروش (در صورت نیاز)
  • دیگر تجهیزات اضافی که کسب و کار شما با توجه به فعالیت آن نیاز پیدا خواهد کرد.

 

کسب و کار خانگی خود را معتبر کنید

شاید در نگاه بسیاری از افراد یک شرکت با داشتن یک دفتر در یک ساختمان معتبرتر از یک شرکت اینترنتی باشد، از این رو شما برای کسب اعتبار کسب و کار خود به تلاشی مضاعف نیاز دارید.

  • اطلاعات و آدرس پستی خود را در گوگل ثبت کنید.
  • یک صندوق پستی آنلاین برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
  • از بازاریابی و تبلیغات آنلاین استفاده کنید.
  • یک وب سایت برای کسب و کار خانگی خود راه اندازی کنید. (سفارش طراحی سایت)
  • یک حساب کاربری برای بیزنس خود در اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی ایجاد کنید.
  • به طور مستقیم با مشتری وارد تعامل شوید.
  •  تجربیات و نظرات مشتریان راضی خود را به اشتراک بگذارید. (می توانید در سایت خود هم قسمت تجربه مشتربیان داشته باشید)
  • سعی کنید با افراد شناخته شده در زمینه کاری خود یا زمینه های دیگر همکاری کنید.

 

بازاریابی و تبلیغات

شاید شما تمام مراحل و کارهای بالا را با دقت تمام انجام داده باشید، اما هنوز بسیاری از افراد با کسب و کار شما و خدمات شما آشنا نیستند. شما باید بتوانید با استفاده از تبلیغات موثر و مناسب، خدمات خود را به افراد و مشتریان بالقوه خود معرفی کنید.

  • یک برنامه جامع تبلیغات تهیه کنید.
  • تا حد ممکن از اینترنت و تبلیغات آنلاین استفاده کنید.
  • از تبلیغات محلی کمک بگیرید.
  • با کمپین های مجازی در شبکه های اجتماعی مختلف همراه شوید.
  • از روش های تبلیغ پولی در اینستاگرام و تلگرام و یا درج رپورتاژ در سایتهای معتبر بهره بگیرید.
  • از روش های تبلیغ حضوری مانند استفاده از تابلو یا پخش بروشور استفاده کنید.
  • میزبانی یک رویداد مهم و پرطرفدار را برعهده گرفته و آن را در صفحات مجازی مختلف به اشتراک بگذارید.
  • از روش هایی مانند فروش ویژه، فروش در محدوده زمانی مختلف، حراج فصلی و غیره استفاده کنید.
  • اگر ارسال محصول به مشتری دارید، برای کاهش هزینه ارسال با چندین شرکت مذاکره کنید. حتما لوگو و برند خود را بر روی محصول ارسالی درج کنید.

بازاریابی و تبلیغات

 

از آغاز کار مدیریت عالی داشته باشید

این روزها موفقیت تنها در کار زیاد نیست، بلکه شما باید بتوانید به صورت دقیق و هوشمندانه آن را مدیریت کنید.

  • سعی کنید بر حسب نیاز و شرایط برنامه کاری خود را به روز و آپدیت کنید.
  • به صورت ماهیانه یک جلسه تشکیل دهید تا موارد مختلف و روند کاری را بررسی کنید. حتی اگر شما به تنهایی کسب و کار خود را جلو می برید، این جلسه را به تنهایی برای خودتان با هدف بررسی امور تشکیل دهید.
  • برای خود معیارهای ملموس و اهداف دست یافتنی تعریف کرده و به طور متناوب میزان نزدیک شدن به آن ها را بررسی کنید.
  • فرمت قرارداد پرسنلی داشته باشید.
  • یک حسابدار استخدام کنید.
  • قانون کار و قوانین مالیات بر ارزش افزوده را مطالعه کنید.
  • به تاریخ های مهم مالیاتی توجه داشته باشید و پرونده های خود را به طور مرتب بایگانی کنید.
  • از راه های کاهش مالیات اطلاع پیدا کنید.
  • بدانید برای کاهش زمان تسویه حساب چه کارهایی را می توانید و چه کارهایی را نمی توانید انجام دهید.

شاید تصور کنید که راه اندازی و آغاز یک کسب و کار خانگی، بسیار سخت و پیچیده است. اما حقیقت چیزی کاملا متفاوت با طرز فکر شما است. شما می توانید تنها در چند مرحله و البته با تلاش و پشتکار خود، کسب و کار مورد علاقه خود را در منزل آغاز کنید. ما در این چک لیست بیش از 80 مورد ضروری و اساسی آغاز یک کار خانگی را با شما به اشتراک گذاشته ایم. اگر شما نیز به دنبال آن هستید که به آرزوی همیشگی خود جامه عمل بپوشانید، این لیست به شما کمک خواهد کرد که از ایده به اولین فروش خود برسید و بیزنس خود را توسعه دهید.

نظر دهید

با استفاده از فرم نظردهی زیر به بهبود خدمات کمک کنید.
متن پیام الزامی است!