ساختن لینک - نحوه دستیابی به رتبه برتر در گوگل
چرا ساختن لینک اهمیت دارد؟
در فصل قبل، نحوهی دیده شدن سایت توسط موتورهای جست وجو و بهینه کردن کلمات کلیدی با استفاده از سئوی داخلی شرح داده شد. اگر میخواهید رتبه خود را بهبود دهید سایت شما به لینک نیاز دارد.
ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که ساختن لینک چرا انقدر اهمیت دارد خصوصا وقتی فاکتورهایی که گوگل برای رتبهبندی استفاده میکند بسیار زیاد هستند.
حقیقت این است که لینک یک فاکتور قوی است، احتمالش کم است که بخاطر کلمه کلیدی در مقابل سایتی با بکلینکهای بیشتر رتبه بهتری داشته باشید.
درواقع لینکها واحد پول وب هستند. هر بار که یک صفحه به صفحه دیگری وصل میشود، یک ارزش برای صفحهای است که به آن وصل شده است. اگر یک صفحه میزان زیادی کاربر داشته باشد، از سایتهای دیگر به این دلیل به آن وصل میشوند. به این دلیل لینکها فاکتور مهمی هستند.
ساختن لینک کلید رتبه برتر در نتایج جست وجو است.
راز کوچکی درباره ساختن لینک که هیچکس نمیخواهد به شما بگوید
ایدههای زیادی در اینترنت درباره بهترین نوع لینک برای سایت وجود دارد. بهترین لینک چیست؟ یک لینک از سایت دولتی، یا یک وبلاگ پرترافیک؟ بهتر است از یک سایت مرتبط لینک بگیریم یا از یک سایت با فعالیت اجتماعی زیاد؟
رازی که کسی نمیخواهد به شما بگوید این است که هیچ نوع بهترین لینکی وجود ندارد.
اگر این گونه نبود گوگل کار نمیکرد. همه یک راه اسپم برای رتبه برتر شدن پیدا میکردند. هزاران لینک از یک نوع که به یک صفحه وصل میشوند شک برانگیز است و یک نشانه واضح برای این است که سازنده سایت سیستم را بازی میدهد.
به عنوان یک قانون، باید لینک را به سایتهای بسیار مرتبط، باکیفیت و با اعتبار وصل کنید. این لینکها نسبت به بقیه بسیار قویترند.
نحوه حصول لینکها و چیزهایی که باید در لینک ساختن از انها دوری کنید
داستانهای بسیاری درباره صاحبان تجارتهایی که بدون دلیل توسط گوگل ضربه میخورند است. اجازه ندهید این داستانها شما را گمراه کند.
در بسیاری از موارد، اتفاقی که افتاده است این است که صاحب سایت کاری به شدت شکبرانگیز یا قدیمی مانند ساختن هزار لینک از دایرکتوریهای لینک انجام داده است. و رتبه آنها ناگهان از 10 رتبه برتر خارج میشود.
اگر این رفتار را در ساختن لینک نداشته باشید مشکلی برایتان پیش نمی اید.
بهترین کارها برای اطمینان از این که به درستی به لینک دست مییابید و قوانین گوگل را نقض میکنید به شرح زیر است:
- طبیعی و در طول زمان به لینک دست یابید. لینکها باید همواره و طبیعی به دست آیند.
در واقع گوگل روش خود را در دستیابی به لینک در رابطه با زمان دانش عمومی ساخته است. ثبت اختراع US20050071741 نحوه آنالیز گوگل برای سن لینکها و نرخی که به دست میآورند را در طرح کلی میاورد و از این اطلاعات برای محاسبه نتایج جست وجو استفاده میکند.
اگر نمیخواهید دراین باره مطالعه کنید، به یاد داشته باشید که لینک خود را طی زمان بسازید، که گوگل ببیند لینکها را طبیعی بدست آوردید. یک شبه هزاران لینک به سایت خود وارد نکنید وگرنه در لیست سایتهای بد گوگل وارد میشوید.
- به عنوان یک قانون لینکها را نخرید. این کار برخلاف قوانین گوگل است و ممکن است مجازات شوید. این لینکها ممکن است کار کنند ولی ارزش آسیب به سایت را ندارند مگر این که درباره کاری که میکنید مطمئن باشید.
- شمای تبادل لینک را فراموش کنید. اینها برای گوگل واضح است، و دیگر کار نمیکنند یا به سایت شما آسیب میزنند. من تعدادی رتبه برتر میشناسم که بدون این کار و با کلمات کلیدی در رقابت وارد شدهاند. این کار بسیار زمانبر است و نیازی به آن نیست.
- با محتوای بد، کامنتهای وبلاگ یا مقالات سایت را اسپم نکنید. ممکن است موقتا کار کند ولی این استراتژیها خیلی زود قدیمی میشوند.
- شبکههای پولی وجود دارند که پیشنهاد میدهند لینکهای جدید را با میزان کمی پول در ماه برای سایت شما بسازند. هرگز از انها استفاده نکنید. این شبکهها برخلاف قوانین گوگل هستند و استفاده از انها روش سریعی برای اطمینان از مجازات توسط گوگل است.
آنچر تکست Anchor text
جنجالهایی درباره آنچر تکست وجود دارد، همانطور که در فصل قبل گفته شد. این متنی است که شامل لینک میشود. یکی از قویترین فاکتورها برای رتبه برتر بود.
اگر 1000 لینک به سایت خود با متن لباس فوتبال NFL بود و رقبا تنها تعدادی از لینکهایی با این متن داشته باشند احتمالش بیشتر است که رتبه شما بهتر باشد. تا قبل از اپدیت پنگوئن گوگل که اینکار را متوقف کرد. الان این کار خیلی پرریسک بوده و نه تنها تاثیرگذار نیست بلکه ساختن 100 لینک با متن یکسان ممکن است باعث شود از این کلمه کلیدی رتبه نگیرید.
ممکن است سوال داشته باشید بهترین راه برای ساختن آنچر تکست چیست؟
خوب است که کلمه کلیدی خاصی در آنچر تکست داشته باشید ولی نباید تنها کلمه کلیدی در تمام لینکهای شما باشد و باید ترکیبی از کلمات کلیدی باشد.
این الگویی است که تمام سایتها به آن جذب میشوند. منطقی است که یک سایت به صورت اتوماتیک از بین تمام نت به متن دقیقا یکسان لینک شود.
در مثالهای زیر تفاوت بین آنچر تکست بد و طبیعی را بفهمید.
آنچر تکست بد- لینک خارجی
http://www.examplefootballbrand.com/football-jerseys.html
200 لینک لباس فوتبال NFL
آنچر تکست خوب
http://www.examplefootballbrand.com/football-jerseys.html
50 لینک برند فوتبال مثالی
10 لینک فروشگاه لباس فوتبال NFL
5 لینک لباس فوتبال NFL
25 لینک http://www.example.com
5 لینک فروشگاه لباس فوتبال
5 لینک فروشگاه انلاین لباس فوتبال
15 لینک فروشگاه ژاکت فوتبال
7 لینک اینجا را کلیک کنید
15 لینک وبسایت
مثالهای بالا نشان میدهد که این لینکها بصورت طبیعی چگونه باید طی زمان ایجاد شود. کلمه کلیدی مد نظر شما نباید بیشترین عبارت لینک شده باشد.
میتوانید با نگاه کردن به بالاترین رتبههای نتایج جست وجو در گوگل روشهای اینکار را یاد بگیرید. متوجه میشوید بسیاری از آنها مانند بالا از آنچر تکست استفاده کردهاند.
Link Explorer
استراتژیهای ساختن لینک پیشرفته
استراتژیهای زیر کمک میکند لینکهای با کیفیت به سایت خود بسازید و باعث میشود گوگل رتبه سایت شما را بهتر کند.
لینکهای دایرکتوری
این لینکها نوع تست شده لینک ساختن هستند که در سالهای اخیر بدست آمده است. به دلیل مجازات اسپمرها توسط گوگل بدست آمده است.
این لینکها نباید نادیده گرفته شوند. درواقع باید اغاز پروژه باشند. مقدار زیادی دایرکتوریهای تجارت با کیفیت بالا هستند که میتوانید بکلینکهای قوی با کمترین تلاش بدست اورید.
ولی محض اطمینان، نباید بیش از 10 الی 20 درصد لینکهای شما باشند. باید مرتبط و از سایتهای باکیفیت هم باشند. یعنی از سایتهایی با ادرس seolinksdirectory.com یا reelinksdirectory.com نباشند. این سایتها مانند اسپم هستند. قبل از ساختن لینک از خود بپرسید آیا یک سایت قابل اعتماد بنظر میرسد؟ اگر جواب نه است عبور کنید و تنها بر سایتهای قابل اعتماد و با کیفیت تمرکز کنید.
برای یافتن دایرکتوریهای مرتبط، از عبارات زیر در گوگل جست وجو کنید و به جای keyword، کلمه کلیدی خود را قرار دهید.
keyword + submit
keyword + add url
keyword + add link
keyword + directory
keyword + resources
اینجا لیست کوتاهی از دایرکتوریهای تجارتها برای شروع وجود دارد:
https://www.manta.com/add-your-company
https://www.hotfrog.com/AddYourBusinessSingle.aspx
http://www.angieslistbusinesscenter.com
https://www.merchantcircle.com/signup
دزدیدن لینکهای رقبا
دزدیدن لینک رقبا روشی قدیمی بود که گوگل بر لینکهای سایتهای باکیفیت متمرکز شد و فرصت یافتن راحت لینک را سخت کرد.
اگر رقبای شما این کار سخت را انجام میدهند چرا شما از زحمت آنها استفاده نکنید. با سایتهای زیر بکلینک رقبای خود را پیدا کنید. با نگاه کردن به بکلینکهای انها فرصتی برای ایجاد لینک به صفحه خود پیدا کنید. در بسیاری از موارد اگر رقیب شما رتبه خوبی در گوگل دارد میتوانید مطمئن باشید از منبع سازگاری لینک گرفته است.
Ahrefs Backlink Checker – Free to try, then $99 per month.
Majestic SEO Backlink Checker – Free to try, then $49 per month.
Link Explorer – Free to try, then $179 per month
ساختن لینک ویدئویی
گوگل عاشق ویدئو است خصوصا ویدئوهای یوتیوب. احتمالا به این دلیل که یوتیوب برای گوگل است. اگر میخواهید سئوی بهتری داشته باشید ویدئو به سایت ارسال کنید.
از ویدئوهای راهنمایی چگونه... مرتبط، اپدیتهای جدید صنعت، و ویدئوهای ساختاری برای بهترین عکس العمل از کاربر استفاده کنید. سپس صفحات مرتبط را در توضیحات سایت خود لینک کنید.
کلید موفقیت در این روش، اطمینان از ارتباط ویدئو و توضیحات شما است. باید کلمات کلیدی مرتبط را در صفحه خود قرار دهید.
نگران نباشید. ویدئوی شما میتواند یک ویدئوی 5 ال 10 دقیقهای باشد که به بازدیدکنندگان اطلاعات مفید مرتبط با موضوع میدهد. بر مفید بودن ان برای کاربر تمرکز کنید.
ابزارهای زیر در ساختن سریع ویدئو و اپلود انها به شما کمک میکند.
CamStudio
این یک ابزار رایگان است که به شما اجازه میدهد از کامپیوتر خود ویدئوی باکیفیت بگیرید. میتوانید پس از اتمام، این ویدئو را با کیفیت بالا دانلود کنید. این نرم افزار فقط بر روی ویندوز کار میکنید. کاربران Mac باید نرم افزار دیگری مانند Quicktime player یا Camtasia نصب کنند.
سایتهای باکیفیتی که میتوانید ببینید، ویدئو اپلود کنید و بکلینک بگیرید:
طعمه لینک
این یک استراتژی جدید و اثرگذار برای ساختن لینکهای باکیفیت و قدرتمند در مقیاس بزرگ است. این روش عالی است زیرا شما یک محتوا میسازید و میتوانید هزاران ادم سراسر اینترنت داشته باشید که ان را لینک و اشتراکگذاری کنند در حالی که لازم نیست شما کاری انجام دهید.
این استراتژی هرنوع محتوایی است که بصورت طبیعی از دیگر سایتها به عنوان نتیجه لینک میگیرد.
ساختن درست طعمه لینک یک هنر است، با این حال به دلیل آسان بودن بدست اوردن لینکها و فعالیت شبکههای اجتماعی در این روش شوکه خواهید شد. کلید این است که محتوای شما باید ارزشمند باشد به حدی که ارزش داشته باشد برایش خرج کنید.
برای ساخت این محتوا، باید از حرفه خود یا حتی استخدام افراد برای ساخت ان کمک بگیرید. اگر درحال حاضر بیش از 10 پست بر موضوع یکسان وجود دارد، دارید اشتباه میکنید. محتوا را مفید و اصل بسازید.
محتوای خود را درقالب مقاله، لیست 10 موضوع برتر، فهم اسان، یک منبع قابل دانلود و مناسب برای بازدیدکنندگان برای خواندن و به اشتراک گذاری شکل دهید.
این محتوا را در سایت و شبکه اجتماعی خود قرار دهید. در انتهای محتوا، خوانندگان را به اشتراک گذاری ان تشویق کنید. اشتراک گذاری ان را تا حد امکان اسان کنید و نتایج خود را ماکزیمم کنید.
سپس طعمه لینک محبوب را در صنعت پیدا کنید.
با استفاده از ابزار انالیز لینک مانند Ahrefs یا Link Explorer یک لیست از سایتهایی که به محتوای محبوب لینک شده اند بیابید. به صاحبان سایتها ایمیل بفرستید و به انها درباره منبع بزرگتر و بهتر خود به انها بگویید.
اگر میخواهید طعمه لینک خود را بهبود دهید، مطبوعاتی درباره محتوای طعمه لینک خود نوشته و منتشر کنید. با انتشار ان در مطبوعات، به هزاران روزنامه نگار ارسال میشود و در شبکههای اجتماعی تحت پوشش قرار میگیرد.
ممکن بپرسید یک کمپین موفق طعمه لینک چه شکلی است؟ مثالهایی در زیر اورده شده است:
WordPress SEO
https://yoast.com/articles/wordpress-seo/
در صنعت سئو، Joost de Valk در برخی قسمتها به دلیل یک صفحه از راهنمایی Wordpress Seo که هر ماه اپدیت میشود به خوبی شناخته شده است. این راهنمایی بسیاری لینک و اشتراک گذاری طی سالها بدست اورده است.
101 Motivational Business Quotes
https://www.quicksprout.com/2009/12/07/101-motivational-business-quotes/
مثال خوبی از یک مقاله طعمه لینک عالی که میتواند با پول به بیرون منبع داده شود.
انواع طعمه لینک:
- راهنماییهای چگونه ...
- اینفوگرافیک
- راهنماییهای ابتدایی
- اخبار فوری
- لیستهای 10 تای برتر
- گزارشهای صنعت
- مقالات
Pictochart -Free to start
خدمت عالی برای نسل اینفوگرافیک، تنها چند حرکت ساده برای گذاشتن اینفوگرافیکها در کنار هم در عرض چند دقیقه.
Prlog
این ابزار خدمات انتشار رایگان مرحله ورودی به همراه پوشش اضافی در صورت پرداخت مبلغ افزوده را پیشنهاد میدهد.
PRNewswire
بسیاری از شرکتهای PR در PRNewswire محتوای شما را منتشر میکنند و برای این کار پول میگیرند. پکیج این شرکتها با حداقل قیمت 425 دلار و بیشتر موجود است.
یافتن فرصتهای پست میهمان
پست مهمان یک روش استاندارد برای بسیاری از سازندگان لینک است زیرا در لینکهای مرتبط و باکیفیت یعنی نوعی که گوگل دوست دارد اثرگذار است.
یافتن فرصت پست مهمان، راحت است. تعدادی سرچ با عبارات زیر در گوگل انجام دهید و میزانی جاگذاری باکیفیت پیدا کنید. این استراتژی نیاز دارد که مقالاتی با کیفیت استاندارد بنویسید. مقالاتی که به خوبی نوشته شدهاند، به احتمال بیشتری در شبکههای اجتماعی پخش میشوند که قدرت لینک را زیاد میکند. اگر یک جایگاه منطقی در شبکههای اجتماعی داشته باشید، صاحب سایت علاقه بیشتری به ارسال پست شما پیدا میکند.
از طرف دیگر، اگر از این استراتژی با مقالات بد بر مقیاس بزرگ استفاده کنید، ممکن است به رتبه خود اسیب بزنید. برای این استراتژی کیفیت حیاتی است.
از عبارات زیر برای جستوجوی گوگل استفاده کنید و به جای کلمه keyword عبارت خود را قرار دهید. از ابزار link Clump برای کپی و پیست نتایج جست وجو استفاده کنید تا بتوانید برای جایگذاری پست مهمان به انها دسترسی داشته باشید که این امر در انتهای این فصل گفته میشود.
keyword "guest post by"
keyword "guest post"
keyword "guest article"
keyword "guest author"
keyword "contributor"
keyword "guest contributor"
Link Clump
https://tinyurl.com/link-clump-chrome
ساختن لینک خراب
این یک استراتژی جدید ولی اثرگذار است. با این استراتژی میتوانید به سایتهای با کیفیت با لینکهای خراب دسترسی پیدا کرده و ادمین سایت را قانع کنید که یک لینک اپدیت شده به سایت شما درست کند.
وقتی یک لینک خراب پیدا کردید به آنها اطلاع دهید که چنین چیزی وجود دارد و شما یک منبع دیگر در سایت خود دارید که خوانندههای انها میتوانند استفاده کنند. با این استراتژی باید یک منبع قابل اتصال روی سایت خود بسازید. این کار، لینک دادن به سایت شما توسط آنها را بسیار راحت میسازد.
از فرمولهای زیر برای یافتن اینگونه صفحات استفاده کنید. بجای keyword کلمات کلیدی خود را وارد کنید.
keyword useful links
keyword useful resources
keyword useful sites
keyword recommended links
keyword recommended resources
keyword recommended sites
keyword suggested links
keyword suggested resources
keyword suggested sites
keyword more links
keyword more resources
keyword more sites
keyword related links
keyword related resources
keyword related sites
اگر میخواهید این پروسه به طور اتوماتیک انجام شود ابزار زیر به شما یک لیست از سایتهای با لینک خراب و اطلاعات تماس با انها میدهد بنابراین شما میتوانید سریعا با انها تماس بگیرید.
Broken linkbuilding - $67 monthly
http://www.brokenlinkbuilding.com
این ابزار خیلی کامل ولی پولی است. با وارد کردن کلمات کلیدی مدنظر خود این ابزار تعدادی لینک خراب پیدا میکند. زمان بگذارید و دنبال فرصتهای باکیفیت باشید.
ذکرکردن ناقص برند
این استراتژی ساده، سریع و قابل اعتماد است که میتوانید در تمامی پروژههای سئو استفاده کنید. به این صورت که در برخی موارد افرادی که برند شما را ذکر میکنند فراموش میکنند لینک شما را قرار دهند. این اتفاق را دنبال کنید و درجاهای مناسب از انها بخواهید به سایت شما لینک دهند. از ابزار زیر برای یافتن این اتفاقات استفاده کنید.
Social Mention -Free to try
این ابزار یک ابزار قدرتمند و رایگان است که ارزش امتحان کردن دارد.
Mention - Free to try, pricing starts at £29 per month.
این نیز یک ابزار قوی است که هر زمان که سایتی با برند شما و بدون لینک پیدا کند به شما ایمیل هشدار میزند بنابراین شما میتوانید سریعا اقدام کنید.
لینکهای پولی
این لینکها برخلاف قوانین گوگل هستند با این حال گاهی جواب میدهند.
به خیریهها اهدا کنید
سایتهای خیریه یک بخش اهداکنندگان دارند. در گوگل site: .org + donors یا site: .org + sponsors را سرچ کنید و در لیست سازمانهایی که این صفحات را دارند، یک اهدا انجام دهید و افزوده شدن به لیست را درخواست کنید.
شرکت تجارت بهتر
لینکهای شرکت تجاری بهتر، از بهترین لینکهایی است که میتوانید دریافت کنید. این لینکها دارای اعتبار و اعتماد هستند. چک کنید که از این سایت لینک دارید به سایت خود یا اگر ندارید در ان ثبت نام کنید.
دسترسی به لینک-بزرگ کردن مقیاس کمپینهای ساختن لینک باکیفیت
این یک تکنیک رایج و قدرتمند است که افراد حرفهای در سئو این روزها از ان استفاده میکنند و یک راه اثرگذار در افزایش لینکهای مرتبط و باکیفیت شما است.
در این کمپینها از چه چیزی دوری کنیم؟
قبل از این که تکنیک را توضیح دهیم، گوگل عموما قوانینی برای تکنیک ذکر کرده و ضروری است که بدانیم از چه چیزهایی دوری کنیم.
اینجا مستقیما نقل قولهایی از راهنمایی منتشرشده در ماه میسال 2017 درباره ترکیب فاکتورهایی که برای گوگل بد هستند درباره این کمپینها اورده شده است:
- قراردادن لینکهای پر از کلمات کلیدی در مقالات سایت خود
- داشتن مقالاتی که در بسیاری از سایتها منتشر شده اند، متناوبا داشتن تعداد زیادی مقاله بر سایتهای کمی
- استفاده یا استخدام نویسنده مقالات که درباره موضوع نوشته اطلاعات کمی دارند.
- استفاده از محتوای یکسان یا مشابه مقالات، متناوبا کپی کردن تمام محتوای مقاله سایت خودتان (دراین موارد استفاده از عبارت «دنبال نشده» یا «قانونی» پیشنهاد میشود)
این راهنماییها کمی مبهم هستند، دلیل آن این است که گوگل نمیخواهد کاملا پست مهمان یا همکاری صاحبان سایت با هم را غیرقانونی کند. چراکه عادلانه نیست و خارج از حد گوگل است.
گوگل بیشتر نگران است مقالات مرتبط و باکیفیت که بر روی سایتهای مرتبط ارسال میشود میزان زیادی لینک به سایت شما ندهد و شما باعث اذیت میلیونها صاحبان سایت با ایمیلهای اسپم نمیشوید. با دوری از اینکارها از مجازات گوگل دور بمانید.
در اینجا متن کامل راهنمایی گوگل آمده است اگر علاقهمند به مطالعه آن هستید:
A reminder about links in large-scale article campaigns - Google Webmaster
Central Blog
https://webmasters.googleblog.com/2017/05/a-reminder-about-links-in-largescale.html
مراحل کمپینهای دسترسی به لینک
معمولا دو مرحله برای این کمپینها وجود دارد:
- جستوجو- یافتن فرصتهای لینک و اطلاعات تماس
- دسترسی- نوشتن و ارسال ایمیل، دنبال کردن، جواب دادن و مدیریت ارتباط
درباره یافتن فرصتها مانند جستوجوی بکلینکهای رقبا و فرصتهای پست مهمان صحبت کرده ایم. پس به بحث یافتن اطلاعات تماس و شامل شدن کمپین دسترسی لینک میپردازیم.
یافتن اطلاعات تماس
یافتن اطلاعات تماس با ابزار مناسب بسیار راحت است. ابتدا، از یک ابزار برای یافتن اطلاعات تماس به صورت اتوماتیک بر سایتها هنگامی که فرصتها را جستوجو میکنید استفاده کنید. مانند ابزار Hunter.io که اطلاعات تماس را به صورت اتوماتیک برای شما پیدا میکند. یا حتی از یک ایمیل دسترسی all in one که در بخش بعدی درباره ان صحبت میکنیم که هم اطلاعات تماس را به شما میدهد و هم ایمیل ارسال میکند، استفاده کنید.
سپس تمام فرصتهای لینک خود را مرور کنید و مطمئن شوید برای هرکدام نوشتهای ارسال میکنید.
Hunter
این ابزار بر یافتن اطلاعات تماس تمرکز میکند. در نرم افزار google chrome به راحتی میتوانید از این ابزار بر سایتهایی که جستوجو میکنید استفاده کنید. تا 100 اطلاعات تماس را به شما به صورت رایگان میدهد و برای اطلاعات بیشتر ماهانه مبلغ 39 دلار از شما کسر میکند.
شخصی سازی
هر جایگاهی که استفاده میکنید باید مطمئن شوید ایمیل شما برخی اطلاعات شخصی شما را دارد. این شامل ذکر نام نویسنده یا ویراستار، یک مقاله اخیر که توجه شما را جلب کرده، یک ویژگی مشترک بین سایتهای شما، یا موضوع یا منبعی که به ان علاقه دارید میشود.
به یاد داشته باشید تفاوت بزرگی بین تماس با یک صاحب وب توسط یک ایمیل مرتبط و شخصیسازی شده و مفید برای همکاری و یک ایمیل اسپم به هزاران صاحب وب وجود دارد. شخصیسازی را فراموش نکنید.
ایمیلهای زمان بندی شده و جایگاههای دسترسی
تعداد رو به افزایشی از جایگاههای دسترسی به دلیل افزایش محبوبیت این تکنیک وجود دارد. اینجا برخی گزینههای بازار است. برخی تنها ایمیل میفرستند، برخی نیز یک مدیریت کمپین دسترسی انتها به انتها، شامل جست وجو، جزئیات تماس، ارسال ایمیل، به صورت اتوماتیک را پیشنهاد می کنند.
Mailshake
این تنها یک ابزار دسترسی است. باید اطلاعات تماس را خودتان بیابید. بسیار اثرگذار است اگر ایمیل شخصی سازی شده به کمپین ارسال شود و میتوانید اطلاعات شخصی مانند نام، ادرس، و پیام شخصی با فایل csv شامل شوید. این ابزار شامل دنبال کردنهای اتوماتیک، تمپلیت ایمیل، و ... میشود و ماهانه مبلغ 19 دلار هزینه دارد.
Buzzstream
این ابزار بین سازندگان محتوا و لینک بسیار محبوب است. یک جایگاه انتها به انتها است به این معنی که اطلاعات تماس را مییابد، ایمیل ارسال میکند، ارتباط را دنبال میکند و ... . در این ابزار میزانی کار غیراتوماتیک باید انجام شود زیرا دنبال کردنهای اتوماتیک و ارسال به کمپین را شامل نمیشود. این ابزار ماهانه مبلغ 99 دلار هزینه دارد.
Ninja Outreach
این ابزار نیز یک ابزار جایگاه دسترسی انتها به انتها است، شامل یافتن اطلاعات تماس، ارسال ایمیل، شخصی سازی، دنبال کردنهای اتوماتیک، و ... است. این ابزار مبلغ 69 دلار بصورت ماهیانه هزینه دارد.
Pitchbox
این ابزار یک جایگاه دسترسی است که شامل یافتن اطلاعات تماس، ایمیلهای شخصیسازی شده، دنبال کردنهای اتوماتیک، گزارشدهی جزئیات و ... است. این ابزار برای تیمهای بزرگتر کمپین و افراد حرفهای در سئو مناسب است. هزینه آن بیشتر است ولی به دلیل ویژگیها و انعطافپذیری نسبت به بقیه جایگاهها افراد حرفهای آن را ترجیح میدهند. ماهیانه مبلغ 195دلار هزینه دارد.
فرصتهای ساخت لینک دیگر
تکنیکهای گفته شده در قسمت ساخت لینک، برای 99درصد خوانندگان کافی است که بتوانند رتبه خود را در مقابل رقبا بهبود دهند. در ادامه تکنیکهای دیگری برای افرادی که از روشهای قبلی خسته شدند، اورده شده است. این تکنیکها برای افراد حرفهای در سئو و کسانی که درحال حاضر در این زمینه فعال هستند مفید خواهد بود.
-
یک پروفایل در توییتر بسازید.
افزودن یک لینک به پروفایل توییتر یک فرصت بزرگ است. تنها با ساختن یک پروفایل توییتر، و نوشتن وبسایت خود هم در بیو و هم در قسمت وبسایت، تعداد زیادی لینک با DA بالا از اطلاعات شما در توییتر به وجود میاید. سایتهایی که این کار را میکنند شامل Klout، Twellow، Twitter Counter و... هستند. برای قویتر کردن این لینکها، میتوانید با فعال نگه داشتن پروفایل خود در توییتر طی مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهید. از یک سرویس مانند Hootsuite برای ارسال خودکار پست به وبلاگ که با مطالب شما هماهنگ باشد برای فعال نگه داشتن پروفایل خود استفاده کنید. یک میزان پایهای از دنبالکنندگان برای اکانت خود با یک میزان کم بودجه با استفاده از سرویسی مانند Twitter Ads یا Twitter Counter فراهم کنید.
Hootsuite
Twitter Ads
Twitter Counter – Featured Users
https://twittercounter.com/pages/featured
-
Pingback و trackback
در ساختن لینک با هدفگیری سایتهای معتبر میتوانید به راحتی تعدادی لینک معتبر شامل .edu و .gov توسط pingback بدست اورید. Pingbackها اعلانهایی هستند که وقتی شما یک پست خارجی را ذکر میکنید از سایت شما به سایتهای دیگر ارسال میشود. در وبلاگهایی که این ویژگی را دارند یک لینک در سایت شما در بخش کامنتها ایجاد میشود.
این کامنت به این شکل درمی اید:
Digital nomad blog
[…]read the latest tips on how to travel with only your carry on luggage[…]
این ویژگی لینکها مرتبط با ارزشی به سایت شما میفرستد. همچنین میتوانند یک منبع ترافیک باشند که خوانندگان را از سایتهای دیگر به سایت شما میفرستند.
یک سرچ در گوگل برای یافتن 50 یا 100 سایت اول در صنعت خود انجام دهید سپس به دنبال انهایی که این ویژگی را دارند بروید. برای مثال میتوانید در گوگل این را تایپ کنید:
intitle:“digital nomad” “comment”
سپس در پستهای بعدی خود به این سایتها لینک دهید. برای موفقیت این روش، به پستهای واقعی لینک دهید و نه به صفحه اصلی سایتها.
-
ساختن لینکهای بااعتبار
قویترین استراتژی، ساختن لینکهای معتبر برای خود است. با خرید یک وبسایت یا دامنه، میتوانید ان را به یک منبع نامحدود از لینکهای بسیار مرتبط و قوی به سایت خود تبدیل کنید.
خوانندگانی هستند که به این استراتژی تکیه کرده و کسانی که این کار را قبول ندارند. لینکهایی از منابع معتبر در بازار شما قویتر از بقیه لینکها هستند و راحتترین راه برای بدست اوردن انها ساختن سایت معتبر برای خودتان است. فرض کنید یک وبسایت با سن بیش از 3 یا 4 سال و یک دامنه مرتبط برای تاثیر قویتر بخرید.
اگر یک شبکه از سایتها مانند این تشکیل دهید و فقط به سایتهای خود لینک دهید، ممکن است توسط گوگل یک صاحب وبلاگ شخصی شناخته شوید و مجازات شوید. هرچند اگر یک منبع معتبر با ارزش دهی به کاربران تشکیل دهید مشکلی برایتان پیش نمیآید.
Flippa
بازاری برای خرید و فروش وبسایت
Sedo
خرید و فروش دامنه
-
ساخت لینک relationship
برقراری ارتباط با صاحبان وب در صنعت، به خودی خود یک روش قوی برای به دست آوردن بکلینکها به سایت است.
درحالی که این استراتژی فقط برای کاربران مرتبط با وبلاگهای فعال است خوشبختانه ساختن این ارتباطات و گرفتن لینک بسیار آسان است. دیگر صاحبان وب در لینکها وابسته شما هستند. با لینک کردن پستهای خود به دیگر صاحبان وب 1) یک بکلینک با ارزش به او دادهاید و 2) یک شناسایی به او دادهاید که در این صنعت معتبر هستید. بسیاری از صاحبان وب را از این که نامی از آنها بردهاید خوشحال میکنید، آن ها دوست دارند که یک پست در شبکههای اجتماعی به شما لینک کنند.
یک خلاصه از پستهای بلاگ خود بسازید و یک ایمیل فوری به صاحبان وب ذکرشده بفرستید و از آنها بخواهید شما را ذکر کنند یا به شما لینک دهند. این روش راحتتر از ایجاد محتوا است.
مثال ایمیل:
سلام .... فقط میخواستم بگویم که نام شما را در پست خود ذکر کردم. امیدوارم ناراحت نشوید. اگر از مقاله راضی هستید ممنون میشوم در شبکه اجتماعی یا یک لینک مرا ذکر کنید یا اگر میخواهید تغییر دهید مرا درجریان بگذارید. از پست شما بسیار لذت بردم.
ممنون
مثال از پست حرفه ای
Experienced business travellers reveal their favorite travel tips
https://www.businessinsider.com/business-travel-tips-from-expert-travelers-2015-6/?IR=T&r=SG
-
ساخت لینک testimonial
یک روش عالی برای حصول لینکهای مرتبط و با کیفیت به سایت خود دادن سفارش است. برخی اوقات میتوانید از صفحه اصلی شخص دیگری لینک بگیرید که احتمالا قویترین نوع لینک است. برخی اوقات میتوان یک محصولی را خرید که یک لینک سفارشی گرفت. برخی سایتها با سفارش را پیدا کرده و پیشنهاد خود را بدهید. کار را برای صاحب وب با شامل شدن اطلاعاتی که نیاز دارند مانند عکس، نام، شغل، سفارش و لینک راحت کنید. کلید این کار یافتن تجارتها و خدمات با یک صفحه سفارش در سایت است. کار خود را با تعدادی سرچ در گوگل به شکل زیر سرعت ببخشید:
"keyword" +testimonials
"keyword" +recommendations
"keyword" +"client testimonials"
"keyword" +"what customers say"
نظر دهید
با استفاده از فرم نظردهی زیر به بهبود خدمات کمک کنید.